FAQ - når du lejer bil hos Europcar Danmark
Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål på denne side. Har du andre spørgsmål, så er du meget velkommen til at kontakte os.
Ja, du kan altid få registreret en eller flere "Ekstra chauffører" efter de samme lejebetingelser, som dem du selv lejer bilen efter.
For kørsel til udlandet opkræves et tillæg - se vores aktuelle priser i vores prisliste. Tillægget er obligatorisk for at du fortsat er dækket af forsikringen.
Vores biler må ud over Danmark, benyttes til kørsel i følgende lande: Østrig, Andorra, Belgien, Finland, Frankrig (kun fastlandet), Tyskland, Italien (kun fastlandet), Luxembourg, Monaco, Norge, Holland, Portugal (kun fastlandet), Spanien (kun fastlandet), Sverige og Schweiz.
Bemærk venligst at kørsel i busser samt vare-/lastvogne i Finland, Portugal, nord for Oslo (Norge), nord for Stockholm (Sverige), syd for Rom (Italien) og syd for Madrid (Spanien) ikke er tilladt uden forudgående skriftlig tilladelse fra Europcar.
Europcar er Europas største biludlejningsselskab og er repræsenteret i mange lande. Hvis du får tekniske problemer med bilen, ringer du blot til det Europcar udlejningskontor, hvor du har fået udleveret bilen. De vil så hjælpe dig og om nødvendigt udlevere en anden lejebil uden ekstrabetaling.
Vi udskifter løbende vores biler, så den typiske personbil vil være fra i år eller sidste år.
Vare- og lastvogne beholder vi lidt længere, men vi udfører serviceeftersyn og kontrol for hver 20.000 kørte kilometer. Dette er med kortere interval end fabrikkerne foreskriver, men vi gør det for at sikre problemfri drift af bilerne.Ja, dette gøres nemt online og sikrer dig en kortere ekspeditionstid, når du henter din lejebil.
Kun i enkelte tilfælde. Europcar tilbyder en pris til det aktuelle kørselsbehov, således at du aldrig betaler for mere end det, du har brug for.
Normalt kan det godt lade sig gøre at leje bil en vej mod betaling af et tillæg afhængig af afstanden, når vi skal transportere bilen hjem igen.
Ja, vi anbefaler altid at du booker direkte her på hjemmesiden eller tlf. 89 33 11 33. Det sikrer dig den bedste service.
FAQ - "Min Europcar profil"
Du logger nemt ind med følgende data:
Bruger-feltet: Dit kørekort-nummer
Adgangskode-feltet: Din fødselsdag (DDMMÅÅÅÅ).Vi anbefaler, at du derefter ændre dit kodeord. Dette gøres nemt under "Min Europcar profil".
Du kan få tilsendt din adgangskode ved at indtaste din mail-adresse her. Det kan tage op til fem minutter før du modtager din adgangskode.
Du logger ind på din online profil enten via din mail, dit kørekort nr. eller dit kunde nr. Du benytter den adgangskode du selv har valg. da du oprettede din profil. Har du ikke allerede valgt en adgangskode er adgangskode din fødselsdato (DDMMÅÅÅÅ).
Hvis du tidligere har lejet bil eller varevogn hos Europcar Danmark, har du allerede en online profil. Du logger ind med dit kørekort nr. og din fødselsdato (DDMMÅÅÅÅ)
Du kan nemt ændre din adgangskode under "Min Europcar profil". Vi anbefaler,at du ændre dit kodeord. Dette gøres nemt under "Min Europcar profil".
Du logger ud i menuen under "Min Europcar profil".
Ja, det gøres nemt. Du logger blot ind og annullerer din booking under "Mine bookinger". Bemærk dog, at du ikke kan annullere, hvis der er mindre end 48 timer til afhentning.